هر چقدر علم در مبلمان و دکوراسیون به جلو می رود و وسایلی مدرن تر ساخته میشوند وسایل و مبلمان خانه نیز با کیفیت تر و مدرن تر و پرکاربردتر میشوند. امروز می خواهیم شما را با وسیله ای پرکاربرد آشنا کنیم. همه ی شما با تختخواب به خوبی آشنا هستید حتماً در خانه و منزل تان جایی برای تختخواب وجود دارد اما همیشه به دلیل کمبود فضای اتاق بیشتر افراد دچار مشکل می‌شوند و نمی دانند که وسایل ضروری خود را کجا جای دهند و به همین دلیل از خرید تختخواب صرفه نظر میکنند. ولی امروزه این مشکل بزرگ و حل نشدنی با ورود تخت باکس ها به عرصه دکور حل شده است.

شاید ندانید تخت باکس چیست

تخت باکس ها همان تختخواب ها هستند اما با نسلی مدرن و پرکاربردتر به عرصه دکوراسیون پا گذاشته اند و کم کم جای تختخواب های دیگر را می گیرند. امروزه تخت باکس ها بسیار پرطرفدار شده اند و خریداران زیادی دارند. چون با کاربرد آن ها آشنا شده اند و می خواهند در اتاق خود حتماً یک تخت باکس داشته باشند. تخت باکس از ترکیب تختخواب و تشک با رویه ای از پارچه طراحی و ساخته شده است. تخت باکس ها سه نوع اند: تخت باکس تاج دار، تخت باکس ساده، تخت باکس جکدار که هرکدام را شرح می دهیم.

 

تخت باکس ساده این باکس ها ساده هستند و برای همه اتاق ها و سبک ها مناسب هستند مانند دیگر تختخواب ها عمل می کند و از فریم های فلزی که شکننده نیستن ساخته شده است سر و صدایی ندارد و دوام نسبتا بالایی دارد یک نمونه اش را در بالا مشاهده می کنید.

تخت باکس تاج دار  در این نوع باکس تشک های تخت خواب مانند تشک های تختخواب قدیمی تر هستند و اشکال پرتلاطم دارند.

تخت باکس جکدار این نوع باکس خیلی پرکاربرد است و حتی نقش کمد را ایفا می کند چون می توانید تمام وسایلی که میخواهید درون قفسه یا کمدی بگذارید را درون مکان مخفی باکس قرار دهید.

نکته باکس های تختخواب به گونه ای هستند که انگار دو تشک را روی یکدیگر جای داده اند و بدلیل اینکه دارای چرخ هستند و وزن نسبتا سبک تری که نسبت به تخت های قدیمی دارند می‌توانید براحتی آنها را جا به جا کنید. وجود این چرخ ها شما را برای جا به جایی اذیت نخواهد کرد.

مزایای تخت باکس چیست

تخت باکس ها قیمت مناسبی دارند و حتی کمتر از تخت های قدیمی هستند.

 می توانید لایه رویه ی آنها را با هر نوع طرح و رنگی که دلتان می‌خواهد انتخاب و هر زمانی که خواستید تعویض کنید. جا به جایی این باکس بسیار راحت است.

 ارتفاع مناسبی دارد.

 دوام زیادی دارد زیرا تخت یک پارچه است و اجزایش از یکدیگر جدا نیستند.

طرح و رنگ های متنوعی دارد و شما بر حسب دکوراسیون و سلیقه خود انتخاب می کنید.

سوالی که زیاد پرسیده می شود این است که باکس چوبی بهتر است یا باکس فلزی کدام را پیشنهاد می دهید.

در واقع باید گفت هر دوی این باکس ها طرفداران خود را دارند و به یک اندازه مهم هستند. به دلیل تنوع طرح و رنگ بالایشان تقریباً یکسان هستند و نمیتوان گفت کدام یک از دیگری بهتر است اما حال ما چند نکته را بیان میکنیم تا شما خودتان باکس مورد نیازتان را پیدا و خریداری کنید. ابتدا به این دقت کنید که آیا کدام باکس چوبی یا فلزی را مناسب خود می دانید و بعد اقدام به تهیه باکس تختخواب مناسبتان کنید. جنس باکس ها دونوع باکس چوبی و باکس فلزی هستند.

باکس چوبی این باکس تمام چوب است و با پیچ و میخ اجزایش به یکدیگر متصل شده اند که ممکن است به مرور از هم جدا شوند توجه کنید که این یک احتمال است و حتی ممکن است اگر از جنس چوب های خوب و با کیفیت باشند تا مدت های طولانی دچار مشکل نشوند و شما از این باکس استفاده کنید.

باکس فلزی باکس فلزی که از کلاف هایی از جنس پروفیل درست می شوند. پروفیل ها به دلیل وزن پایینی که دارا می باشند مقاومت نسبتا خوب و بالایی خواهند داشت با جوش خوردن پروفیل ها به یکدیگر به کلاف تبدیل می شوند. بدلیل اینکه در باکس فلزی دیگر هیچگونه پیچ و مهره ای وجود ندارد در گذر زمان پوسیده نمی شود و هیچ گونه صدای خرابی آزاردهنده‌ای داده نمی شود ولی ممکن است پایه های آن بشکند که باز هم می‌توان با تعویض و جایگزینی کردن پیچ دیگر پایه را عوض کنید.

 ویژگی تخت باکس ها این است که اجزای جدایی ندارند ولی تخت های دیگر به دلیل وجود اجزای متنوع فضای بیشتری میبرند و سنگین‌تر هستند و جابجایی آنها بسیار مشکل است. تخت باکس ها امروزه جای خود را محکم کرده اند و قطعاً به زودی جای تمام تختخواب های قدیمی را خواهند گرفت و حتی شاید دیگر نیازی به وجود سرویس های خواب نباشد زیرا تخت باکس به عنوان دراور همه وسایل را در بر می گیرد و تا حد زیادی توان وزن سنگین را دارند و شما هر گونه از وسایلی که می خواهید از چشمان دیگران مخفی بماند را درون باکس گذاشته و با باز شدن فضای اتاق خود جایی برای وسایل دیگر آزاد خواهد شد.

تخت باکس ها برای هتل ها مناسب اند بهترین گزینه برای مکان های شلوغ مثل مسافرخانه یا هتل استفاده از تخت باکس است. شما با جایگزین کردن تخت باکس ها به جای تخت های قدیمی که فضای زیادی می گرفتند و هم اینکه افرادی که در مسافر خانه می ماندند باید بیشتر وسایل خود را روی زمین رها می کردند و یا در کمدی کوچک جای می‌دادند ولی امروزه دیگر نیازی به کمد دیواری و فضای زیادی نیست زیرا تخت باکس ها قابلیت‌ های بالایی دارند و کاربردهای آن روز افزون است و روز به روز مدرن تر خواهند شد. هتل ها هم می توانند با استفاده از تخت باکس های پرکاربرد فضای ذخیره ای را داشته باشند و در این فضا وسیله های تزیینی یا مجسمه یا مبل راحتی قرار دهند.

آیا تخت باکس ها برای اتاق کودکان مناسب هستند

 باید گفت بله یکی از گزینه ها و طرح های عالی در قرار دادن اتاق کودکان شما وجود یک تخت باکس است و طبق سلیقه ی کودکان می توانید پارچه های رنگی انتخاب کنید و برای لایه های تخت باکس استفاده کنید و هر زمان که دوست داشتند آن ها را تعویض کنید. دیگر نیازی به درگیری ذهنی برای وسایل کودکانتان نیست میتوانند تمام وسایل بازیشان را درون باکس گذاشته و هر زمان که بخواهند آن را بیرون بیاورند و بازی کنند. تخت باکس ها با لایه های مخملی و نرمی که دارند خوابی راحت را به فرزندان شما هدیه میدهند.

تفاوت تخت باکس با تختخواب در چیست شاید برایتان جالب باشد بدانید که این دو چه فرقی با یکدیگر دارند تفاوت در این است که تختخواب های قدیمی با وجود طرح و رنگ های مختلف خود هرگز کاربردی جز استراحت و خواب نداشتند و تنها زیبایی آنها به چشم می خورد ولی امروزه تخت باکس ها کاربردهای دیگری و حتی بسیار بهتر از تختخواب های قدیمی دارند. تخت باکس ها با وجود مکان های مخفی که دارند می توانند لوازم بسیاری را در خود جای دهند به طوری که مثل یک کمد عمل می کنند. تخت باکس ها را بدلیل اینکه هیچ گونه پیچیدگی ندارند به راحتی نصب می شوند.

دراین مقاله با کابردهای فراوان ومتفاوت تخت باکس ها آشنا شدید قابل توجه افرادی که نمی دانند این باکس ها را باید از کجا خریداری کنند. اصلا نگران نباشید بهترین و با کیفیت ترین این باکس ها را می توانید در سایت خوابشاپ تهیه کنید و با اطمینان به شما میگوییم دراین سایت شما تمام  دکور خود را با قیمتی به صرفه میتوانید تهیه کنید.