قشنگ ترین لحظات زندگی هر فرد در جمع خانوادگی و دوستان خود می باشد. بسیاری از خانواده‌ها هفته ای چند بار کنار یکدیگر جمع می‌شوند و به گذراندن اوقات خود می‌پردازند که بهترین اتفاق زندگی هر کسی است. اما یکی از معضلات خانواده ها در مواقع ناهار یا شام است زیرا برای انداختن سفره و گذاشتن غذاها روی آن چندین مرتبه از جایشان برخاسته و می نشینند اما با وجود صنعت و عصر جدید دکوراسیون و با ورود مبلمان هایی که شما را از دست سفره خلاص می کنند و دیگر نیز نیازی نیست دچار مشکل شوید این مبلمان بسیار کاربردی میز ناهار خوری می باشد. میز ناهار خوری میزی است که با وجود آن می توانید از ریخت و پاش روی زمین جلوگیری کنید. میزهای ناهارخوری مزیت های فراوانی دارند که می توانید برای صرف ناهار یا شام از آنها استفاده کنید یا می توانید در مواقعی که نیاز است از تنها میز آن استفاده کنید. میزهای ناهارخوری از زمان های پیشین همیشه در منزل وجود داشته اند و جنس آن ها بیشتر چوبی بوده است. تنها فرق میز ناهار خوری جدید با میزهای قدیمی این است که اشکال متفاوت و جنس و مدل های گوناگون دارند وگرنه همان کارایی را دارا می باشند. میزهای ناهارخوری به دلیل تفاوت‌های فراوانشان امروزه طرفداران زیادی دارند و کار خانواده‌ها را راحت تر کرده اند چون همیشه پاک کردن سفره و جمع کردن وسایل کار سختی بوده ولی حالا فقط بعد از جمع کردن وسایل و تنها با یک دستمال میتوان میز را تمیز کرد. میزهای ناهار خوری جنس و ابعاد و اشکال بی نظیر دارند که نمی‌توان مشابهشان را یافت. در خانواده های پرجمعیت و کم جمعیت میز ناهار خوری وجود دارد که هرکدام متناسب با نفرات میز ناهارخوری را انتخاب می‌کنند مثلا میزهای ناهارخوری چهار نفره و شیش نفره و نه نفره و دوازده نفره وجود دارند. البته بعضی از خانواده های سلطنتی میزهای ناهارخوری بیست وچهار نفره یا بیشتر دارند.

دو نمونه از میزهای ناهارخوری را شرح می دهیم.

 میز ناهارخوری سبک کلاسیک این نوع ناهارخوری ها که دارای میزها و صندلی های با اصالتی هستند. میزهایی که در این سبک به کار می روند هیچ  جای دنیا به هم شباهتی ندارند و هر کدام با طرح های شیک و به یادماندنی وجود دارند. به هیچ عنوان اگر سبک منزلتان سبک کلاسیک نیست از این سبک میز و صندلی استفاده نکنید چون فقط برای سبک خود مناسب هستند.

میزهای ناهارخوری مدرن این نوع میزها ساده هستند ساده یعنی از طرح‌های پیچیده استفاده نشده است بلکه طرح های ساده دارند و برای تمام منازل استفاده می شوند.

نکته دقت کنید مکان را زیاد شلوغ نکنید و در منزل خود اگر فضای خالی داشتید لطفاً دست به خرید میز ناهارخوری بزنید زیرا ممکن است بعد از خریدن میز خود و با ورود به منزل ابتدا با این مشکل در دکوراسیون رو به رو شوید که جایی برای میز ناهار خوری وجود ندارد.

اشکال میزها

میزهای ناهارخوری اشکال مختلفی مثل دایره و مستطیل و مربع و بیضی دارند که البته بعضی از میز های دکوراسیون های مدرن از میزهای گردون نیز استفاده می‌کنند. میزهای ناهارخوری گردون بسیار گزینه مناسبی برای شام یا ناهار می باشند زیرا دیگر مشکل برداشتن نمک یا نون و یا هر چیز دیگری که روی سفره است را نخواهید داشت چون خیلی از افراد برای برداشتن وسیله ی مورد نظر این حرکت زشت که دستشان را می کشند را انجام می دهند ولی با وجود این میز دیگر این مشکل برطرف خواهدشد زیرا با گرداندن میز به راحتی تمام خوراکی های روی میز گردانده می شوند و شما به راحتی می توانید وسیله را بردارید. از میزهای ناهار خوری بیضی یا گرد بیشتر استفاده می شود البته میزهایی با اشکال مجزا و جالب به بازار آمده اند که خاص پسندان به دنبال این نوع میزها می باشند.

ابعاد و محل قرار گیری میز های ناهارخوری دارای همه نوع ابعادی می باشند که با توجه به محل قرارگیری در دکوراسیون در جای مناسب قرار می‌گیرند. میزهای ناهارخوری که ابعادی کوچک دارند را می توانید حتی در بالکن خانه نیز قرار دهید. اصولا محل قرارگیری میز ها در آشپزخانه است ولی خیلی از افراد نمی پسندند و ترجیح می‌دهند جای خاص تر و چشمگیرتری را انتخاب کنند مثلاً در راهروی بین اتاق ها یا در گوشه‌ای از پذیرایی یا حتی اگر دارای حیات باشند در حیات خود نگهداری می کنند که هم سبک زیبایست و هم در طبیعت وقت خود را سپری کرده و غذای خود را میل می‌کنند و روحیه شما برای خوردن شام یا ناهار تان در طبیعت چند برابر خواهد شد. هرگز از میز های بزرگ در خانه کوچک استفاده نکنید هم خانه کوچک تر نشان داده می شود و هم لزومی ندارد صرفاً فقط برای زیبایی دکور منزل را نامنظم کنید پس در دکوراسیون خود به فضای ذخیره برای محل قرارگیری مبلمان بسیار توجه کنید و از خرید وسایل اضافی جلوگیری کنید. میزهای ناهارخوری دارای صندلی های کوچک و بزرگ هستند که انتخاب به شما بستگی دارد. بعضی از صندلی ها ارتفاع بلند دارند و بعضی دیگر ارتفاع کمی دارند لطفاً از میزهایی خریداری کنید که با قدتان سازگاری داشته باشند و به راحتی بتوانید از میز استفاده کنید. میز های کوچک که ارتفاع کمی دارند گزینه های خوبی هستند زیرا کودکان نیز قدشان متناسب با میز است و راحت تر غذایشان را میل می کنند.

جنس میزهای ناهارخوری بیشتر از چوب می باشند. چوب هیچگاه از صنعت دکوراسیون کنار نخواهد رفت. هر روز و با گذشت زمان وسایل چوبی بسیاری عرضه می‌شوند. میزهای ناهارخوری عمدتاً از جنس چوب ولی با رویه های متفاوت وجود دارند اما هستند میزهای شیشه ای زیبایی که بسیار مدرن و محبوب می باشند که طرفداران خود را دارند. میز های شیشه ای سنگین و پر حجم هستند ولی میزهای چوبی کم حجم و سبک اند. شما می توانید برای رویه ی میز های خود از رومیزی های زیبا و تک و شیک استفاده کنید اما دقت کنید که رومیزی با رویه های صندلی های ناهار خوری ست باشد تا ترکیب بهم نخورد. بهتر است برای زیباتر کردن ست خود از پوستر های زیبا و هماهنگ و سبک مناسب خود میز استفاده کنید. میزهای ناهارخوری باید دوام فوق العاده بالایی داشته باشند چون ممکن است بخواهید سالیان طولانی از آن ها استفاده کنید که بهتر است از چوب های مقاوم و خوبی  مثل راش یا ام دی اف باشند تا دچار آسیب نشوند و شما مجبور به فروش و یا تعویض آن نشوید.

طرح و رنگ ناهارخوری ها صندلی هایی دارند که دارای طرح ها و رنگ های بیشمار و بینظیری می باشند که انتخاب را برای هر کسی سخت می‌کنند. سعی کنید به رویه‌های صندلی ها توجه کنید که مبادا رویه ی آن ها زود پاره شود و رنگ آنها ثابت نباشد و یا و با یک اشتباه کوچک میز شما و صندلی های آن  ناقص شوند چون اگر یکی از صندلی های این ست ناهارخوری خراب شود دکور شما به هم ریخته می شود و چهره بدی دارد. از میزهایی خریداری کنید که با یک دستمال پاک شود و بتوانید به راحتی آن را بشویید یکی از راه هایی که میتوانید برا مراقبت و نو نگه داشتن میزهای خود انجام دهید این است که برای مراقبت از میزها و صندلی های خود هر زمان که از آن ها استفاده نکردید پارچه ای روی آن ها بکشید تا گرد و خاک را به خود جذب نکنند چون شستن میز و صندلی بسیار کار سختی است پس احتیاط کنید تا به مشکل نخورید.

قیمت با وجود پیشرفت در دکوراسیون و گران شدن متریال ها تمام وسایل دکور نیز گران شده اند و در دنیای امروزه بیشتر کارها مجازی انجام می شوند پس مردم به دنبال سایت هایی معتبر هستند تا وسایل با کیفیت خود را تهیه کنند. یکی از بهترین سایت ها سایت خوابشاپ می باشد که شما به برای اینکه از پس هزینه های مبلمان خود بر بیایید و هزینه ی کمتری را بپردازید بهتر است از این سایت دکوراسیون استفاده کنید چون بهترین لوازم دکور همراه با قیمتی مقطوع را دارا می باشد که شما می توانید به راحتی ثبت سفارش کرده و خریداری کنید.