تشک شما نقش مهمی در ایجاد استراحتی آرام دارد اما با وجود همه گزینه‌های موجود، دانستن اینکه هنگام انتخاب یکی از آنها باید به چه ویژگی‌هایی توجه کنید می‌تواند دلهره‌آور باشد.بهترین تشک ها متناسب با عادات و نیازهای خواب هر فرد طراحی می شوند  خواه در شب گرم باشند، کمردرد داشته باشند یا نیاز به تشک ضد حساسیت داشته باشند.

در این مقاله سعی شده است درمورد اصول مهم در خرید تشک اشاره شود امید است برا شما مفید واقع شود.

راحتی
از آنجایی که باید تقریباً یک سوم از هر روز را به خواب بگذرانید، داشتن یک تشک راحت کلیدی برای عادات خواب آرام و سالم است. هنگام جستجوی تشک ایده‌آل باید موقعیت ایده‌آل خواب و اولویت‌های شلوغی شما را در نظر گرفت اما نکته کلیدی برای شب‌های آرام یافتن تشکی با پشتیبانی کافی و راحتی کاهش فشار است.

برای رسیدن به این هدف، تشک‌هایی را جستجو کنید که از مواد باکیفیت با سطوح سفتی متناسب با سبک خواب و وزن بدن شما ساخته شده‌اند. در نهایت، یک تشک ایده‌آل باید هنگام ورود و خروج  از تختخواب آسان به نظر برسد.

https://khoshin.com/%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8/%D8%AA%D8%B4%DA%A9/%D8%AA%D8%B4%DA%A9-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%84

در تست تشک خود، احساس تخت خواب را هنگام نشستن، دراز کشیدن، حرکت در طول شب و بیرون آمدن بررسی می کنیم. علاوه بر این، ما چگونگی واکنش آن را به تغییرات در موقعیت‌های خواب مانند رفتن از پشت به حالت خوابیدن و بالعکس ارزیابی می‌کنیم. تغییرات دما؛ و اینکه آیا گرما را به دام می اندازد یا نه.

تشک های مموری فوم، لاتکس و تشک های هیبریدی به طور نزدیک به خطوط بدن شما قالب می گیرند و در عین حال از تراز مناسب ستون فقرات پشتیبانی می کنند. این ویژگی‌ها به ویژه برای افرادی که به پشت و معده می‌خوابند بسیار مهم است، زیرا این وضعیت‌های خواب می‌توانند بدون حمایت کافی باعث درد شوند.

https://khoshin.com/%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8/%D8%AA%D8%B4%DA%A9

حمایت کردن
هنگام خرید تخت، لازم است به دقت در مورد استفاده از آن فکر کنید. به عنوان مثال، تشک‌هایی که برای قرار دادن فردی با وزن اضافی طراحی شده‌اند، به دلیل فشار اضافی اعمال شده توسط افراد سنگین‌تر روی تشک و فنرهای داخلی که با افزایش سن یا فشردگی لایه‌های فوم، آویزان یا فشرده می‌شوند، راحتی و ثبات بیشتری نسبت به تشک‌هایی با وزن کمتر ایجاد می‌کنند.  ایده آل است که تشک های متوسط ​​تا سفت را پیدا کنید که پشتیبانی کافی را داشته باشند و در عین حال فشار را کاهش دهند.

انتخاب زیرسازی تشک شما می تواند تفاوت زیادی در احساس و عملکرد آن ایجاد کند. فنرهای جعبه ای، تخت های پلت فرم و پایه های تخته ای از جمله بسیاری از موارد موجود هستند. البته به یاد داشته باشید که اثربخشی تشک در نهایت به این بستگی دارد که روی کدام پایه قرار گیرد.

برای به حداکثر رساندن عملکرد تشک خود، ضروری است که روی پایه محکمی یا همان تخت خوبی قرار گیرد که لت ها یا تیرهای آن بیشتر از 2.75 اینچ فاصله نداشته باشند تا از فرو رفتن آن به داخل جلوگیری شود. تشک های مموری فوم برای جلوگیری از فشرده شدن لایه فوم و در نهایت شکستن آنها در طول زمان نیاز به پشتیبانی یکنواخت در کل سطح خود دارند.

یک تشک باکیفیت باید به اندازه کافی از لبه‌ها پشتیبانی کند تا از فرورفتن در کناره‌های تخت جلوگیری کند و این موضوع را با نشستن، غلت زدن و بیرون آمدن آزمایش کنید. اگر این حرکات سخت یا ناخوشایند به نظر می رسند، ممکن است تشک مناسب نباشد.

اندازه
یافتن اندازه ایده آل تشک مستلزم در نظر گرفتن چندین فاکتور است، از جمله ابعاد اتاق خواب شما، چه کسی روی آن می خوابد و اینکه آیا کودکان یا حیوانات خانگی درگیر هستند یا خیر. هنگام خرید یک تخت جدید، پیدا کردن چیزی راحت و طولانی مدت که ارزش سرمایه گذاری روی آن را داشته باشد، ضروری است - مانند انتخاب شلوار جین یا لباس! اگر قصد دارید شب های طولانی را روی آن بخوابید، تشک باید پشتیبانی طولانی مدت داشته باشد و اندازه مناسب شما باشد!

 

یک تشک باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که به راحتی دو بزرگسال را کنار هم بنشیند و دست‌هایشان را پشت سرشان بگذارد، بدون اینکه آرنج‌ها بیش از حد به هم برخورد کنند یا آرنج‌ها اغلب یکدیگر را فشار دهند. بسته به قد شما، این می تواند به معنای انتخاب سایز ملکه یا پادشاه باشد. ملکه به طور کلی سازگارتر در نظر گرفته می شود زیرا به راحتی افرادی را که قدشان بیش از 6 فوت است را در خود جای می دهد.

انتخاب تشک شما نیز نقش کلیدی در تعیین هزینه آن دارد. تشک های فنری داخلی نسبت به تخت های هیبریدی و لاتکس ارزان تر هستند. با این حال، قیمت آن می تواند به عوامل دیگری از جمله مواد مورد استفاده در تولید نیز بستگی داشته باشد.

استحکام و حمایت: سفتی یکی از ملاحظات مهم در هنگام استفاده از تخت مشترک است، به ویژه در میان افرادی که به پشت و شکم می‌خوابند، که تشک‌های سفت‌تر را به چیزی نرم‌تر برای خوابیدن به پهلو ترجیح می‌دهند.

اندازه: ضروری است که هنگام خرید تخت، ابعاد آنها را به دقت در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که به راحتی از تمام درها، راهروها و راه پله های خانه شما و همچنین پله ها یا نرده ها عبور می کند. علاوه بر این، باید فضای کافی برای وسایل دیگر مانند کمد لباس، کمد و لامپ/تصاویری وجود داشته باشد که به طور بالقوه ممکن است توسط تخت جدیدشان خراب شود.

قبل از خرید تشک، این یک حرکت عاقلانه است که فضا را با نوار چسب یا صفحات کاغذ اندازه گیری و ترسیم کنید تا بتوانید تصور کنید که تخت هنگام تحویل و نصب چگونه ظاهر می شود. انجام این کار از ناامیدی در یافتن اینکه تخت جدید شما مناسب نیست جلوگیری می کند.

ضمانتنامه
خوشین سعی می کند که فروشندگان یا تولیدکنندگان خریدهای عمده مانند تشک، ضمانت هایی برای حمایت از محصول خود برای حداقل 10 تا 20 سال یا حتی پوشش مادام العمر ارائه دهند. برخی از شرکت های تختخواب این اطمینان را از طریق ضمانت های طولانی مدت در این مدت ارائه می دهند.

ضمانت‌های تشک همه آسیب‌ها را پوشش نمی‌دهند. در حالی که طبیعی است که تشک ها به مرور زمان تغییر رنگ دهند و برخی ممکن است لکه های کوچکی ایجاد کنند، توصیه می شود از محافظ تشک استفاده کنید، از خوابیدن روی تشک های خیس یا عرق کرده (که می تواند منجر به رشد کپک شود) خودداری کنید و به طور مرتب ملحفه ها را بشویید تا هرگونه نشت احتمالی می تواند به سرعت جذب آنها شود.

 نتیجه گیری

تشک یکی از وسایل مهم برای خواب راحت و سلامت است. تشکها را میتوان به چند دسته تقسیم کرد: تشک های فنری، تشکهای فومی و تشکهای هواپر. برای خرید تشک مناسب باید به چند نکته توجه کرد: اندازه تشک، جنس تشک، رنگ و طرح تشک، کیفیت و قیمت تشک و محل خرید تشک.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد در ادامه برای انواع محصولات با سایت خوشین در ارتباط باشید.